In gesprek met Mariëlle Galiart
1 oktober 2024Van de filmwereld naar workforce management: Mariëlle’s verhaal bij Déhora
Waarom heb je ervoor gekozen om je carrière bij Déhora te starten?
“Voordat ik bij Déhora begon, werkte ik in de filmwereld. Daar was ik altijd bezig met draaiplanningen en het coördineren van opnamedagen. Hoewel ik het plannen leuk vond, waren de onregelmatige werktijden zwaar, zeker met een jong gezin. Ik wist dat ik iets anders wilde, iets dat meer structuur en voorspelbaarheid bood. Ik ging zoeken naar vacatures in de planningswereld en kwam bij Déhora terecht. Dat stond meteen bovenaan mijn lijstje, omdat het goed aansloot bij mijn ervaring en wat ik leuk vond om te doen: plannen.”
Eenmaal bij Déhora begonnen als planner, maakte je al gauw de overstap naar consultant. Wat waren hiervoor de belangrijkste redenen?
“Bij Déhora werken als planner voelde meteen vertrouwd, want ik was al gewend om te werken met schema’s en roosters vanuit mijn tijd in de film. Maar na een tijdje merkte ik dat ik meer uitdaging zocht. Plannen vond ik nog steeds leuk, maar ik wilde méér dan alleen uitvoerend bezig zijn. Ik wilde verbeteren, processen efficiënter maken, meer doen met de kennis die ik had.
Ik gaf dat aan bij mijn regiomanager, en er werd echt geluisterd. Niet lang daarna kwam er een project vrij, waardoor ik kon overstappen naar het consultancyteam. Daar heb ik verschillende projecten gedaan. Dat gaf me veel energie, omdat ik echt verschil kon maken.”
Na een korte periode als consultant maakte je weer een nieuwe stap, deze keer richting software. Wat trok je aan in de functie van softwareconsultant?
“Software had me altijd al geïnteresseerd, en toen ik aangaf dat ik daar meer mee wilde doen, kreeg ik de kans om met Planpoint te gaan werken, de planningssoftware van Déhora. Sindsdien help ik klanten met het implementeren en optimaliseren van deze software.
Elke klant werkt op zijn eigen manier met Planpoint, wat het werk afwisselend en uitdagend houdt. Ik vind het leuk om samen met klanten te kijken hoe we hun roostersysteem zo goed mogelijk kunnen inrichten. Elk bedrijf heeft andere wensen, en dat houdt mijn werk interessant.”
Hoe balanceer je werk en privéleven, en zorg je ervoor dat je je tijd goed indeelt?
“Wat ik ook echt waardeer aan mijn werk bij Déhora, is de flexibiliteit. Ik werk 32 uur per week en kan zelf bepalen wanneer ik thuis werk of wanneer ik op kantoor of bij klanten ben. Dit maakt het veel makkelijker om mijn werk te combineren met mijn gezin. Als ik mijn zoontje moet ophalen, kan ik daar mijn werkdag omheen plannen. En als ik wat eerder weg moet, kan ik ’s avonds nog wat werk inhalen. Die vrijheid is voor mij heel waardevol.”
Welke nieuwe vaardigheden zou je graag verder willen ontwikkelen?
“Hoewel ik nog maar kort bezig ben met software, zie ik veel mogelijkheden om verder te groeien. Ik vind het werken met Planpoint ontzettend leuk, en ik zie hoe dit systeem steeds belangrijker wordt voor bedrijven. Het lijkt me geweldig om met deze groei mee te gaan. Er is nog zoveel te leren, en ik ben er klaar voor om me verder te ontwikkelen in deze richting.”
Wat maakt werken bij Déhora prettig voor jou?
“Bij Déhora krijg je echt de ruimte om te groeien en je eigen pad te kiezen. Er wordt goed naar je geluisterd, en als je ergens interesse in hebt, krijg je de kans om dat te verkennen. Voor mij is dat heel belangrijk. Ik voel me hier gesteund in mijn ontwikkeling en dat geeft me veel energie om verder te gaan.
Als ik terugkijk, had ik nooit gedacht dat ik vanuit de filmwereld in workforce management zou belanden, maar ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt. Bij Déhora kan ik doen wat ik leuk vind en me blijven ontwikkelen.”