Blog

In gesprek met Milou Jansen, Manager People & Culture

2 september 2025

Sinds maart versterkt Milou Jansen het team van Déhora Consultancy als Manager People & Culture. Met ervaring in organisatietransformaties, interne consultancy en een passie voor het verbinden van mens en organisatie, zet ze zich in om processen te verbeteren en ruimte te creëren voor groei en werkplezier. In dit interview vertelt Milou over haar loopbaan, haar eerste maanden bij Déhora en haar visie op de verdere ontwikkeling van People & Culture binnen de organisatie.

Kun je jezelf kort voorstellen?

“Zeker! Ik ben Milou, 32 jaar, en woon in Amsterdam. Ik ben mijn carrière gestart bij Deloitte, waar ik 4 jaar heb gewerkt aan organisatietransformaties. Daarna ben ik in Barcelona gaan werken, bij het bedrijf Adevinta (het moederbedrijf van Marktplaats). Hier deed ik interne consultancy. Ik heb hier twee jaar gewerkt, en ben dus pas geleden terugverhuisd naar Amsterdam. Het snijvlak van mens en business heb ik altijd heel interessant gevonden: kijken hoe je alles zo goed mogelijk kunt inrichten, zodat mensen op hun plek zitten en optimaal kunnen bijdragen aan wat een organisatie wil bereiken.

Het menselijke en cultuuraspect vind ik daarin een belangrijk onderdeel. Ik heb veel gereisd en in verschillende landen gewoond: Amerika, Australië en dus ook Spanje. Ik vind het leuk om met locals te praten, te begrijpen hoe mensen werken en wat hen beweegt. Dat menselijke aspect komt in mijn werk altijd terug.

Toen ik bij Adevinta werkte merkte ik dat ik meer de diepte in wilde op het gebied van People & Culture. Ik geloof namelijk sterk dat mensen de kern van een organisatie vormen en als je begrijpt hoe je mensen kunt motiveren, inzetten en in hun kracht zetten, is dat een ontzettend interessant en leuk vakgebied om mee bezig te zijn. Bovendien kan het enorm bijdragen aan het succes van de organisatie én aan het werkgeluk van de mensen zelf, iets wat ik heel belangrijk vind. Dat bracht me uiteindelijk bij Déhora Consultancy, waar ik sinds maart in deze rol zit.”

Als je begrijpt hoe je mensen kunt motiveren, inzetten en in hun kracht zetten, is dat een ontzettend interessant en leuk vakgebied om mee bezig te zijn.

Waarom koos je voor Déhora Consultancy?

“Déhora Consultancy heeft eigenlijk altijd al in mijn achterhoofd gezeten, juist omdat mijn hart ligt bij het type werk dat de organisatie doet: mensen centraal stellen en organisaties helpen slimmer en duurzamer te werken. Nu is er bovendien een fase van veel verandering en groei, wat het voor mij extra interessant maakt om van binnenuit bij te dragen. Vanuit een People & Culture-perspectief kan ik meewerken aan hoe processen, beleid en structuren worden ingericht, en tegelijkertijd onze mensen ondersteunen om met meer plezier en (tijd) intelligentie hun werk te doen. Dat voelt als precies de juiste plek en het juiste moment.

Ook privé viel alles samen. In Barcelona leerde ik mijn vriend kennen, die in Nederland woont. We spraken al over de stap om samen te gaan wonen, en toen deze kans bij Déhora zich aandiende, klopte het plaatje in één keer: professioneel én persoonlijk.”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?

“Geen dag is hetzelfde. Op dit moment hebben we een grotendeels nieuw team, dus ligt de focus op samen een stabiele basis neerzetten. Dat betekent dat basisprocessen als salaris, verlof en verzuim goed moeten lopen en voor iedereen duidelijk moeten zijn. Mijn dagen bestaan daarom nu veel uit afstemmen met het team: wat ligt er op ons bord, hoe lopen de processen, wat kan beter en wie pakt wat op? We hebben een lange weekstart op maandag waarin we alles doornemen, en korte ochtendstarts op de andere dagen. Het is veel samen kijken, begrijpen en bouwen.

Naast het op orde krijgen van de basis kijken we ook hoe we dingen slimmer en efficiënter kunnen doen, bijvoorbeeld door meer te digitaliseren. Tussendoor komt er ook altijd wel iets onverwachts voorbij dat direct aandacht vraagt. Dat houdt het werk leuk en afwisselend.”

Is het werken bij Déhora Consultancy anders dan je eerdere werkplekken?

“Ja, absoluut. Déhora is een stuk kleiner dan de organisaties waar ik eerder werkte. Wat me opvalt en wat ik heel leuk vind, is hoe persoonlijk het hier is. Je kent iedereen, kunt bij iedereen binnenlopen en snel schakelen. Er is veel ruimte voor ideeën en nieuwe dingen; bij elk idee dat je inbrengt, is er ruimte om het te bekijken en ermee aan de slag te gaan. Dat geeft een gevoel van eigenaarschap: je kunt echt iets neerzetten en bijdragen. Ik geloof wel dat je die kansen zelf moet pakken, maar de ruimte is er zeker. In een corporate omgeving moet alles door talloze lagen heen, hier kun je sneller tot de kern komen. Dat voelt heel warm en positief.”

Er is veel ruimte voor ideeën en nieuwe dingen; bij elk idee dat je inbrengt, is er ruimte om het te bekijken en ermee aan de slag te gaan.

Welke uitdagingen kom je tegen in je functie?

“Het team is grotendeels nieuw en in het afgelopen jaar zijn er een aantal wisselingen geweest, hierdoor is de kennis niet altijd volledig doorgegeven. We zijn nu veel bezig met in kaart brengen wat we doen, hoe we dat doen en of het slimmer kan.

Tegelijkertijd is de organisatie in beweging, dus je bent aan de ene kant bezig met het op orde krijgen van de basis, en aan de andere kant met ontwikkelen en meebewegen. Dat maakt het soms complex, maar ik vind het juist leuk om in een omgeving te werken die in beweging is. Ik heb eerder ook altijd in organisaties gewerkt die in beweging zijn, dus voor mij voelt dat heel normaal en het hoort er wat mij betreft ook gewoon bij. Sterker nog, ik vind het alleen maar goed om continu te blijven nadenken over hoe dingen beter kunnen, hoe we het zo kunnen vormgeven dat we flexibel blijven en meegaan met de richting waarin we groeien.”

Waar haal je het meeste plezier uit in je werk?

“In de brede zin haal ik veel plezier uit het goed regelen van zaken voor iedereen. Nu we als team echt aan het bouwen zijn, vind ik het mooi om te zien dat we elkaar steeds beter weten te vinden en samen steeds meer voor elkaar krijgen. Er zijn nog genoeg stappen te zetten, maar juist het gevoel dat het steeds beter gaat en dat mensen tevreden zijn, geeft mij veel energie.

Wat ik daarnaast leuk vind, is om ook op de langere termijn na te denken over hoe People & Culture er bij ons uit kan zien. Hoe kunnen we onze mensen echt ondersteunen in hun ontwikkeling en groei? Niet alleen met goede processen en structuren, maar juist ook door aandacht te geven aan samenwerking, communicatie en vertrouwen. Ik geloof dat medewerkers het meest tot hun recht komen wanneer ze plezier hebben, zich verbonden voelen en de ruimte krijgen om impact te maken. Nu ligt de nadruk nog op solide processen en samenwerking, maar mijn ambitie is om dit door te ontwikkelen naar een helder plan dat ook de zachte kant van People & Culture omvat. Zo bouwen we aan een organisatie waar mensen niet alleen werken, maar ook floreren.”

Ik geloof dat medewerkers het meest tot hun recht komen wanneer ze plezier hebben, zich verbonden voelen en de ruimte krijgen om impact te maken.

Laten we kennis maken

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact met ons op

A.J. Ernststraat 595K
1082 LD Amsterdam